Brytyjski zakład Toyoty w Burnaston wyprodukował już 5 milionów samochodów. Fabryka w Wielkiej Brytanii była pierwszymi zakładem poza Japonią, w którym rozpoczęto montaż aut hybrydowych. Jubileuszowym 5-milionowym autem okazała się Toyota Corolla Hatchback w wersji GR SPORT.
24 października 2024
Fabryka Toyoty w Burnaston wyprodukowała 5 milionów samochodów
Corolla Hatchback GR SPORT jubileuszowym autem
Wielka Brytania odgrywa niezwykle istotną rolę w europejskiej sieci produkcji Toyoty. Japoński koncern decyzję o wytwarzaniu aut i podzespołów w tym kraju ogłosił w 1989 roku, a w grudniu 1992 roku z linii montażowej w Burnaston zjechał pierwszy samochód – Toyota Carina E. W październiku 2024, czyli po niespełna 32 latach, zakłady opuściło 5-milionowe auto. Jubileuszowym modelem okazała się hybrydowa Toyota Corolla Hatchback w wersji GR SPORT.
Dariusz Mikołajczak, dyrektor zarządzający fabryki w Burnaston, podsumowując dokonania zakładu, podkreślił:
„Ten kamień milowy to więcej niż tylko osiągnięcie statystyczne. Pokazuje on nasze zaangażowanie w gospodarkę, tworzenie coraz lepszych samochodów, korzystanie z najnowocześniejszych technologii oraz budowanie silnych relacji z naszymi dostawcami, partnerami oraz lokalnymi społecznościami. Ten sukces to efekt zaangażowania wszystkich naszych pracowników, byłych i obecnych”.
Dariusz Mikołajczak, dyrektor zarządzający fabryki w Burnaston, podsumowując dokonania zakładu, podkreślił:
„Ten kamień milowy to więcej niż tylko osiągnięcie statystyczne. Pokazuje on nasze zaangażowanie w gospodarkę, tworzenie coraz lepszych samochodów, korzystanie z najnowocześniejszych technologii oraz budowanie silnych relacji z naszymi dostawcami, partnerami oraz lokalnymi społecznościami. Ten sukces to efekt zaangażowania wszystkich naszych pracowników, byłych i obecnych”.
100% produkcji to hybrydy
TMUK, czyli Toyota Manufacturing UK, posiada w Wielkiej Brytanii dwa zakłady – fabrykę silników w Deeside w Północnej Walii oraz fabrykę samochodów w Burnaston nieopodal Derby. Od 1989 roku Toyota zainwestowała w nie 3,25 mld euro i obecnie wyznaczają one standardy pod względem technologii i metod produkcji. Na liniach montażowych powstawały takie modele, jak Carina E, Avensis (3 generacje), Auris (2 generacje) oraz Corolla (w latach 1998-2007 oraz od 2019 do teraz).
Zakład w Burnaston była pierwszym obiektem poza Japonią, w którym rozpoczęto produkcję hybryd. Pierwszym masowo produkowanym samochodem w Europie z napędem hybrydowym był Auris Hybrid. Obecnie wszystkie wytwarzane w tych zakładach samochody to hybrydy.
TMUK zatrudnia około 3000 pracowników, a kolejne tysiące pracują dla dostawców zakładów. 85% produkcji fabryki trafia na eksport, głównie do państw Unii Europejskiej oraz innych europejskich krajów.
Zakład w Burnaston była pierwszym obiektem poza Japonią, w którym rozpoczęto produkcję hybryd. Pierwszym masowo produkowanym samochodem w Europie z napędem hybrydowym był Auris Hybrid. Obecnie wszystkie wytwarzane w tych zakładach samochody to hybrydy.
TMUK zatrudnia około 3000 pracowników, a kolejne tysiące pracują dla dostawców zakładów. 85% produkcji fabryki trafia na eksport, głównie do państw Unii Europejskiej oraz innych europejskich krajów.